Ha megnézzük az elmúlt 15 év Forma-1-es versenyei közül a legizgalmasabbakat, akkor azt látjuk, hogy a nagy részüknél eső, balesetek, vagy Safety Car okozta az izgalmakat, ritkán a valódi, "nettó" versenyzés. Ha ezek között a "nettó versenyzős" futamok közül keressük a legizgalmasabbat, akkor az 1993-as Német Nagydíjat az elsők között kell említenünk. Ragyogott a Nap, nem történt baleset, nem volt sok kiesés, nem jött be Safety Car, minden zavaró külső hatás nélkül rendben lement a verseny, ám amit a szűk két órában a versenyzők a pályán műveltek, az örökké emlékezetes marad. A legszebb hőskorokat idéző előzések, öldöklő küzdelmek, és szinte körönként változó élmezőnybeli sorrend jellemezte ezt a hockenheimi viadalt, ami ráadásul Hill hatalmas balszerencséje miatt amúgy is emlékezetes momentuma maradt a Forma-1 történelmének.
A verseny felvezetése sem akármilyen volt, ugyanis Max Mosley érkezése alaposan megbolondította a mezőnyt. Mosley ugyanis az aktív kerékfelfüggesztés eltörlése mellett tört lándzsát, amire az összes csapat bojkottal fenyegetőzött. A konszenzus: az év végére halasztódnak a nagyobb változások - hogy aztán a drasztikusan megnehezített autókkal történt tragikus 1994-es balesetsorozat fájdalmasan megkérdőjelezhetővé tegye ennek a döntésnek a létjogosultságát.
Nézzük a cikkeket! Az első még egy "békebeli" visszautalás Silverstone-ra, de már jelezve vannak az új szabályok is.
A Kurir rövid cikke már jelzi, hogy problémák lehetnek az új szabályok elfogadtatásával:
A Népszava hirtelen elkezd aggódni a Magyar Nagydíjért is - ebből is látszik, hogy eléggé komoly volt a helyzet.
Vissza a Kurirhoz: a népszerű bulvárlap egy hosszabb cikket is szentelt a témának:
Tovább gyűrűzött az "Indycar mennyivel jobb a Forma-1-nél" nyavalygás: nézzük a Népszava cikkét:
A Népszava versenybeharangozója aztán békebeli ismét. Érdemes megnézni, hogy hasonlóan az 1992-es Brazil Nagydíjnál olvasható cikkhez, itt is egy Mansell-képet tettek az abszolút nem róla szóló beharangozóba. A Népszavánál komoly tartalékok lehettek Mansell-képekből.
Ennek ellenére a versenyzők megérkeztek Hockenheimbe, és az első időmérő edzés rendben le is ment. Íme a beszámoló:
A második edzésen aztán végképp megnyugodtak a kedélyek. Petán Péter például annyira megnyugodott, hogy a hetedik helyen végző Patrese-t kilencediknek írja.
A Vasárnapi Hírek is megemlíti az időmérő edzést, ők eltalálták a 250. futamát teljesítő Patrese rajtpozícióját:
És akkor a verseny! egyik cikk sem adja vissza teljesen a verseny izgalmát, de legalább próbálkozik. A Nemzeti Sport címlapján ez a felirat díszelgett:
És a verseny beszámolója:
A Népszava nem először fogalmazza meg találóan a versenybeszámolóit, bár a negyedik-nyolcadik helyen zajló körönként változó Senna-Patrese-Berger-Alesi-Brundle csatáról nem ad hű képet.
Egy elmés című Kurir beszámolóval zárjuk a mai visszaemlékezésünket (Blundell természetesen nem először lett harmadik):