HTML

F1 retro

Kilencvenes évekbeli magyar F1-újságcikkek beszkennelve. Egy régi, gondosan vezetett gyűjtemény közkinccsé tétele.

Friss topikok

Linkblog

Címkék

1987 (1) 1991 (1) 1992 (16) 1993 (19) 1994 (9) adelaide (1) adriane galisteu (4) aida (1) alboreto (9) alesi (21) alliot (4) amati (1) andretti (10) apicella (1) ausztrália (1) badoer (1) baleset (1) barbazza (2) barcelona (2) barrichello (10) baumgartner (1) belgium (2) belmondo (1) berger (35) bernard (1) bevezető (1) blundell (8) boutsen (3) bradley stone (1) brazília (2) brundle (26) capelli (6) cindy crawford (1) collins (1) comas (9) corinna (2) coulthard (3) csendes oceán (1) cserkúti józsef (1) dallas (1) decesaris (6) dél afrika (1) de angelis (1) de cesaris (1) donington (1) ecclestone (4) emerson fittipaldi (1) estoril (2) európa (1) f1retro (1) ferjáncz attila (1) ferrari (1) fittipaldi (8) forma 1 (1) franciaország (2) frentzen (2) gachot (2) gilles villeneuve (2) gounon (1) gyulay zsolt (1) häkkinen (15) héder barna (1) herbert (10) hill (25) hockenheim (2) hölgyek (1) hungaroring (9) hunt (1) ibusz (1) imola (6) interlagos (2) irvine (2) jackie stewart (1) japán (3) jones (1) jorginho (1) kanada (2) katajama (5) kyalami (1) lamy (3) lapajbácsi (7) lapaj bacsi (1) larini (3) lauda (4) lehto (7) l kelemen gábor (1) magny cours (2) magyarország (8) mansell (23) marcella praddo (1) maria teresa fiandri (1) martini (5) mclaren (1) mexikó (1) móczár péter (1) monaco (4) monte carlo (4) montreal (2) monza (2) morbidelli (3) mosley (4) nagy brittannia (2) nannini (1) naspetti (1) neményi béla (1) németország (2) nocomment (1) olaszország (2) paletti (1) palik (1) pártay lucia (1) patrese (30) patrick head (1) peugeot (1) piquet (3) portugália (2) prost (27) ratzenberger (5) reutemann (1) rodriguez (1) rókusfalvi pál (1) rondennis (1) ron dennis (1) rosanne (1) san marino (6) sauber (1) schumacher (39) senna (44) silverstone (2) spa (2) spanyolország (2) stern (1) suzuka (3) suzuki (2) szeles mónika (1) uborkaszezon (1) verstappen (2) von trips (1) warwick (9) wendlinger (12) williams (1) zámbó jimmy (1) zanardi (2) Címkefelhő

2009.09.01. 09:41 Szigi.

1993, Német Nagydíj, Hockenheim

Címkék: 1993 németország schumacher mosley hill prost ecclestone berger hockenheim senna warwick brundle patrese andretti blundell

Ha megnézzük az elmúlt 15 év Forma-1-es versenyei közül a legizgalmasabbakat, akkor azt látjuk, hogy a nagy részüknél eső, balesetek, vagy Safety Car okozta az izgalmakat, ritkán a valódi, "nettó" versenyzés. Ha ezek között a "nettó versenyzős" futamok közül keressük a legizgalmasabbat, akkor az 1993-as Német Nagydíjat az elsők között kell említenünk. Ragyogott a Nap, nem történt baleset, nem volt sok kiesés, nem jött be Safety Car, minden zavaró külső hatás nélkül rendben lement a verseny, ám amit a szűk két órában a versenyzők a pályán műveltek, az örökké emlékezetes marad. A legszebb hőskorokat idéző előzések, öldöklő küzdelmek, és szinte körönként változó élmezőnybeli sorrend jellemezte ezt a hockenheimi viadalt, ami ráadásul Hill hatalmas balszerencséje miatt amúgy is emlékezetes momentuma maradt a Forma-1 történelmének.

A verseny felvezetése sem akármilyen volt, ugyanis Max Mosley érkezése alaposan megbolondította a mezőnyt. Mosley ugyanis az aktív kerékfelfüggesztés eltörlése mellett tört lándzsát, amire az összes csapat bojkottal fenyegetőzött. A konszenzus: az év végére halasztódnak a nagyobb változások - hogy aztán a drasztikusan megnehezített autókkal történt tragikus 1994-es balesetsorozat fájdalmasan megkérdőjelezhetővé tegye ennek a döntésnek a létjogosultságát.

Nézzük a cikkeket! Az első még egy "békebeli" visszautalás Silverstone-ra, de már jelezve vannak az új szabályok is.



A Kurir rövid cikke már jelzi, hogy problémák lehetnek az új szabályok elfogadtatásával:



A Népszava hirtelen elkezd aggódni a Magyar Nagydíjért is - ebből is látszik, hogy eléggé komoly volt a helyzet.



Vissza a Kurirhoz: a népszerű bulvárlap egy hosszabb cikket is szentelt a témának:



Tovább gyűrűzött az "Indycar mennyivel jobb a Forma-1-nél" nyavalygás: nézzük a Népszava cikkét:



A Népszava versenybeharangozója aztán békebeli ismét. Érdemes megnézni, hogy hasonlóan az 1992-es Brazil Nagydíjnál olvasható cikkhez, itt is egy Mansell-képet tettek az abszolút nem róla szóló beharangozóba. A Népszavánál komoly tartalékok lehettek Mansell-képekből.





Ennek ellenére a versenyzők megérkeztek Hockenheimbe, és az első időmérő edzés rendben le is ment. Íme a beszámoló:





A második edzésen aztán végképp megnyugodtak a kedélyek. Petán Péter például annyira megnyugodott, hogy a hetedik helyen végző Patrese-t kilencediknek írja.







A Vasárnapi Hírek is megemlíti az időmérő edzést, ők eltalálták a 250. futamát teljesítő Patrese rajtpozícióját:



És akkor a verseny! egyik cikk sem adja vissza teljesen a verseny izgalmát, de legalább próbálkozik. A Nemzeti Sport címlapján ez a felirat díszelgett:



És a verseny beszámolója:







A Népszava nem először fogalmazza meg találóan a versenybeszámolóit, bár a negyedik-nyolcadik helyen zajló körönként változó Senna-Patrese-Berger-Alesi-Brundle csatáról nem ad hű képet.



Egy elmés című Kurir beszámolóval zárjuk a mai visszaemlékezésünket (Blundell természetesen nem először lett harmadik):


 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1retro.blog.hu/api/trackback/id/tr101352376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása