Személyes emlékeim a monacoi első időmérő edzésről: a csütörtöki napon az első időmérő edzés után a Magyar Televízió (!) jelentkezett be, és talán (nem biztos) Frankl András volt a kiküldött tudósító Monte-Carloban. Megkérdezték tőle a budapesti stúdióból, hogy milyen a hangulat a verseny színhelyén? A válasz ez volt: "Hangulat egyszerűen nincs". Nem túl sokszor szoktak bejönni az előzetes sejtéseim, de tisztán emlékszem, hogy megéreztem, hogy újabb baleset történt, annak ellenére, hogy a tudósító csak a mondanivalója vége felé emlékezett meg a nap legfontosabb eseményéről (hiszen ekkor még nem lehetett tudni, hogy mennyire súlyos az állapota a balesetet szenvedett pilótának): "... és hát itt van ez a fiatal osztrák fiú, Karl Wendlinger, akit egy nem túl súlyosnak tűnő baleset után kórházba szállítottak és úgy tűnik, hogy komolyabb a baj, mint amire először gondolhattunk". Mutatták a balesetet is: azt hiszem, hogy kevés "lájtosabbnak" tűnő nagyon súlyos baleset történt a Forma-1 történelmében, Wendlinger tulajdonképpen kicsúszott a sikánnál, a falnak ütközött, de a szemlélőnek esze ágába se jutott, hogy ebből valami komolyabb baj lehet. Este aztán az Eurosportot bekapcsoltuk, ahol apukám már fordította is a rossz híreket: Karl Wendlinger állapota válságos, az osztrák fiú élet és halál között lebeg, és az agya visszafordíthatatlan súlyos károsodásokat szenvedett. Ennek köszönhetően a pénteki szünnapon végre megszülettek azok a döntések, amelyeknek (is) köszönhetően azóta nem szenvedett halálos balesetet egyetlen Forma-1-es pilóta sem. Az pedig már Wendlinger hihetetlen szerencséje, hogy alig egy évvel a súlyos balesete után nemhogy tökéletesen felépült, hanem még vissza is ült a Sauber-Mercedesbe és tizenharmadik helyezést ért el az 1995-ös Spanyol Nagydíjon. Még ha a régi formáját soha nem is nyerte vissza, és hamarosan visszavonulni kényszerült, mégis az egyik legszebb tündérmese ez a Forma-1 történelmében.
Elsőként két, a további események fényében elhanyagolhatónak mondható esemény:
Aztán sajnos újra elszabadul a kénköves pokol. Nemzeti Sport főoldal és cikk:
Népszava címlap és cikk:
A Kurir beszámolója, címlappal:
A Mai Nap cikke, címlappal:
A Nemzeti Sport cikke egy elgondolkodató tendenciáról:
Jól sikerült jegyzet a Mai Napból:
A pénteki szünnap (ami természetesen nem a "péntek 13.-át kerüljük el" babonából fakadt, ahogy azt több lap is állította, hanem a monacoi hagyományokból) legfőbb eseménye a szabálymódosítások voltak:
A Népszava cikkei erről a napról:
A második időmérő edzés legfőbb szenzációja az volt, hogy "még sérült sem volt". Azt hiszem, soha nem volt olyan papírformaízű első rajtkocka, mint most Schumacheré.
Végül pedig az említett szabálymódosítások a Népszavából:
2010.03.25. 09:56
1994, Monacoi Nagydíj, Monte-Carlo, időmérő edzések
Címkék: schumacher 1994 mosley monte carlo monaco hill alesi berger senna comas brundle ratzenberger fittipaldi wendlinger häkkinen morbidelli
3 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://f1retro.blog.hu/api/trackback/id/tr661867120
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
0rdas 2010.03.25. 15:09:20
Szar ez a blog. Nem kommentelnek. Úgy látszik senkit sem érdekel. Én is lépek...
Kimi Raikkönen az isten! :)
Kimi Raikkönen az isten! :)
Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2010.03.25. 15:13:53
Felesleges volt odatenni, hogy ki a rajongásod tárgya, ez fényesen kiderült már az első bekezdés színvonalából is :)
atisf1 2010.05.01. 12:07:14
Szerintem nagyon jó az oldal, a cikkek tökéletesen átadják a másfél évtizeddel ezelőtti futamok légkörét.
Kíváncsian várom a többi futamról szóló összeállítást! :D
Kíváncsian várom a többi futamról szóló összeállítást! :D