HTML

F1 retro

Kilencvenes évekbeli magyar F1-újságcikkek beszkennelve. Egy régi, gondosan vezetett gyűjtemény közkinccsé tétele.

Friss topikok

Linkblog

Címkék

1987 (1) 1991 (1) 1992 (16) 1993 (19) 1994 (9) adelaide (1) adriane galisteu (4) aida (1) alboreto (9) alesi (21) alliot (4) amati (1) andretti (10) apicella (1) ausztrália (1) badoer (1) baleset (1) barbazza (2) barcelona (2) barrichello (10) baumgartner (1) belgium (2) belmondo (1) berger (35) bernard (1) bevezető (1) blundell (8) boutsen (3) bradley stone (1) brazília (2) brundle (26) capelli (6) cindy crawford (1) collins (1) comas (9) corinna (2) coulthard (3) csendes oceán (1) cserkúti józsef (1) dallas (1) decesaris (6) dél afrika (1) de angelis (1) de cesaris (1) donington (1) ecclestone (4) emerson fittipaldi (1) estoril (2) európa (1) f1retro (1) ferjáncz attila (1) ferrari (1) fittipaldi (8) forma 1 (1) franciaország (2) frentzen (2) gachot (2) gilles villeneuve (2) gounon (1) gyulay zsolt (1) häkkinen (15) héder barna (1) herbert (10) hill (25) hockenheim (2) hölgyek (1) hungaroring (9) hunt (1) ibusz (1) imola (6) interlagos (2) irvine (2) jackie stewart (1) japán (3) jones (1) jorginho (1) kanada (2) katajama (5) kyalami (1) lamy (3) lapajbácsi (7) lapaj bacsi (1) larini (3) lauda (4) lehto (7) l kelemen gábor (1) magny cours (2) magyarország (8) mansell (23) marcella praddo (1) maria teresa fiandri (1) martini (5) mclaren (1) mexikó (1) móczár péter (1) monaco (4) monte carlo (4) montreal (2) monza (2) morbidelli (3) mosley (4) nagy brittannia (2) nannini (1) naspetti (1) neményi béla (1) németország (2) nocomment (1) olaszország (2) paletti (1) palik (1) pártay lucia (1) patrese (30) patrick head (1) peugeot (1) piquet (3) portugália (2) prost (27) ratzenberger (5) reutemann (1) rodriguez (1) rókusfalvi pál (1) rondennis (1) ron dennis (1) rosanne (1) san marino (6) sauber (1) schumacher (39) senna (44) silverstone (2) spa (2) spanyolország (2) stern (1) suzuka (3) suzuki (2) szeles mónika (1) uborkaszezon (1) verstappen (2) von trips (1) warwick (9) wendlinger (12) williams (1) zámbó jimmy (1) zanardi (2) Címkefelhő

2010.03.25. 09:56 Szigi.

1994, Monacoi Nagydíj, Monte-Carlo, időmérő edzések

Címkék: schumacher 1994 mosley monte carlo monaco hill alesi berger senna comas brundle ratzenberger fittipaldi wendlinger häkkinen morbidelli

Személyes emlékeim a monacoi első időmérő edzésről: a csütörtöki napon az első időmérő edzés után a Magyar Televízió (!) jelentkezett be, és talán (nem biztos) Frankl András volt a kiküldött tudósító Monte-Carloban. Megkérdezték tőle a budapesti stúdióból, hogy milyen a hangulat a verseny színhelyén? A válasz ez volt: "Hangulat egyszerűen nincs". Nem túl sokszor szoktak bejönni az előzetes sejtéseim, de tisztán emlékszem, hogy megéreztem, hogy újabb baleset történt, annak ellenére, hogy a tudósító csak a mondanivalója vége felé emlékezett meg a nap legfontosabb eseményéről (hiszen ekkor még nem lehetett tudni, hogy mennyire súlyos az állapota a balesetet szenvedett pilótának): "... és hát itt van ez a fiatal osztrák fiú, Karl Wendlinger, akit egy nem túl súlyosnak tűnő baleset után kórházba szállítottak és úgy tűnik, hogy komolyabb a baj, mint amire először gondolhattunk". Mutatták a balesetet is: azt hiszem, hogy kevés "lájtosabbnak" tűnő nagyon súlyos baleset történt a Forma-1 történelmében, Wendlinger tulajdonképpen kicsúszott a sikánnál, a falnak ütközött, de a szemlélőnek esze ágába se jutott, hogy ebből valami komolyabb baj lehet. Este aztán az Eurosportot bekapcsoltuk, ahol apukám már fordította is a rossz híreket: Karl Wendlinger állapota válságos, az osztrák fiú élet és halál között lebeg, és az agya visszafordíthatatlan súlyos károsodásokat szenvedett. Ennek köszönhetően a pénteki szünnapon végre megszülettek azok a döntések, amelyeknek (is) köszönhetően azóta nem szenvedett halálos balesetet egyetlen Forma-1-es pilóta sem. Az pedig már Wendlinger hihetetlen szerencséje, hogy alig egy évvel a súlyos balesete után nemhogy tökéletesen felépült, hanem még vissza is ült a Sauber-Mercedesbe és tizenharmadik helyezést ért el az 1995-ös Spanyol Nagydíjon. Még ha a régi formáját soha nem is nyerte vissza, és hamarosan visszavonulni kényszerült, mégis az egyik legszebb tündérmese ez a Forma-1 történelmében.

Elsőként két, a további események fényében elhanyagolhatónak mondható esemény:





Aztán sajnos újra elszabadul a kénköves pokol. Nemzeti Sport főoldal és cikk:







Népszava címlap és cikk:







A Kurir beszámolója, címlappal:







A Mai Nap cikke, címlappal:





A Nemzeti Sport cikke egy elgondolkodató tendenciáról:



Jól sikerült jegyzet a Mai Napból:



A pénteki szünnap (ami természetesen nem a "péntek 13.-át kerüljük el" babonából fakadt, ahogy azt több lap is állította, hanem a monacoi hagyományokból) legfőbb eseménye a szabálymódosítások voltak:



A Népszava cikkei erről a napról:





A második időmérő edzés legfőbb szenzációja az volt, hogy "még sérült sem volt". Azt hiszem, soha nem volt olyan papírformaízű első rajtkocka, mint most Schumacheré.





Végül pedig az említett szabálymódosítások a Népszavából:

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1retro.blog.hu/api/trackback/id/tr471867120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

0rdas 2010.03.25. 15:09:20

Szar ez a blog. Nem kommentelnek. Úgy látszik senkit sem érdekel. Én is lépek...

Kimi Raikkönen az isten! :)

Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2010.03.25. 15:13:53

Felesleges volt odatenni, hogy ki a rajongásod tárgya, ez fényesen kiderült már az első bekezdés színvonalából is :)

atisf1 2010.05.01. 12:07:14

Szerintem nagyon jó az oldal, a cikkek tökéletesen átadják a másfél évtizeddel ezelőtti futamok légkörét.
Kíváncsian várom a többi futamról szóló összeállítást! :D
süti beállítások módosítása