HTML

F1 retro

Kilencvenes évekbeli magyar F1-újságcikkek beszkennelve. Egy régi, gondosan vezetett gyűjtemény közkinccsé tétele.

Friss topikok

Linkblog

Címkék

1987 (1) 1991 (1) 1992 (16) 1993 (19) 1994 (9) adelaide (1) adriane galisteu (4) aida (1) alboreto (9) alesi (21) alliot (4) amati (1) andretti (10) apicella (1) ausztrália (1) badoer (1) baleset (1) barbazza (2) barcelona (2) barrichello (10) baumgartner (1) belgium (2) belmondo (1) berger (35) bernard (1) bevezető (1) blundell (8) boutsen (3) bradley stone (1) brazília (2) brundle (26) capelli (6) cindy crawford (1) collins (1) comas (9) corinna (2) coulthard (3) csendes oceán (1) cserkúti józsef (1) dallas (1) decesaris (6) dél afrika (1) de angelis (1) de cesaris (1) donington (1) ecclestone (4) emerson fittipaldi (1) estoril (2) európa (1) f1retro (1) ferjáncz attila (1) ferrari (1) fittipaldi (8) forma 1 (1) franciaország (2) frentzen (2) gachot (2) gilles villeneuve (2) gounon (1) gyulay zsolt (1) häkkinen (15) héder barna (1) herbert (10) hill (25) hockenheim (2) hölgyek (1) hungaroring (9) hunt (1) ibusz (1) imola (6) interlagos (2) irvine (2) jackie stewart (1) japán (3) jones (1) jorginho (1) kanada (2) katajama (5) kyalami (1) lamy (3) lapajbácsi (7) lapaj bacsi (1) larini (3) lauda (4) lehto (7) l kelemen gábor (1) magny cours (2) magyarország (8) mansell (23) marcella praddo (1) maria teresa fiandri (1) martini (5) mclaren (1) mexikó (1) móczár péter (1) monaco (4) monte carlo (4) montreal (2) monza (2) morbidelli (3) mosley (4) nagy brittannia (2) nannini (1) naspetti (1) neményi béla (1) németország (2) nocomment (1) olaszország (2) paletti (1) palik (1) pártay lucia (1) patrese (30) patrick head (1) peugeot (1) piquet (3) portugália (2) prost (27) ratzenberger (5) reutemann (1) rodriguez (1) rókusfalvi pál (1) rondennis (1) ron dennis (1) rosanne (1) san marino (6) sauber (1) schumacher (39) senna (44) silverstone (2) spa (2) spanyolország (2) stern (1) suzuka (3) suzuki (2) szeles mónika (1) uborkaszezon (1) verstappen (2) von trips (1) warwick (9) wendlinger (12) williams (1) zámbó jimmy (1) zanardi (2) Címkefelhő

2009.12.17. 14:10 Szigi.

1994, Brazil Nagydíj, Interlagos

Címkék: schumacher 1994 brazília barrichello hill alesi irvine verstappen berger senna bernard interlagos frentzen brundle wendlinger katajama häkkinen lehto alliot morbidelli

Hosszas felvezetés, átigazolási pletykák és szabálymódosítások után elkezdődött a tragikus, kaotikus 1994-es Forma-1-es szezon, egy olyan versennyel, amelyre a kaotikus jelzőt nyugodtan ráaggathatjuk, és a tragikus jelző is csak a szerencsének köszönhetően hagyható el. Bernard, Brundle, Verstappen és Irvine látványos négyes karambolja azóta is az egyik népszerű felvétele a youtube-nak, és noha Brundle megütötte a nyakát (valószínűleg Verstappen autója fejbevágta (!!!) ), mind a négyen sértetlenül szálltak ki az autóból (Irvine pedig megkapta a jól megérdemelt büntetését: három futamtól eltiltották, így csak a káosz utáni, újjáalakult Forma-1-be térhetett vissza). Ami azonban legalább ekkora probléma volt, hogy ezzel a futammal megtört valami a Forma-1-ben: az üzemanyagtöltés újbóli bevezetése hihetetlenül megkavarta az erőviszonyokat, és teljesen követhetetlenné tette a versenyt. Ahogy a Népszava remek cikke írja is: szinte mindenki szerepelt az első nyolcban, és körönként teljesen sorshúzás-szerűen változott a sorrend. Egyvalaki tudott csak felülemelkedni a káoszon: minden idők legeredményesebb versenyzője, Michael Schumacher itt kezdte meg a "Schumacher-érát", amely aztán több, mint egy évtizedig meghatározó korszaka lesz a Forma-1-nek. Ez a győzelme egyébként valami egészen nyomasztó volt: Senna váratlan kipördülése után egy körrel nyert Hill előtt, de ráadásul úgy, hogy volt két kör is az előnye... Visszagondolva ez volt az első futam, amely az akkori "féktelen" F1-rajongásomat aláásta, és emiatt is tartottam nagyobb távolságot a sportággal kb. 1995 után kb. 10 évig. Máig elmondom bármelyik versenyen az első hatot 1991 és 1993 között, 1994-ből és főleg az utána következő évekből viszont még a győztesekről sincs fogalmam...

Ennyi szubjektív felvezetés után nézzük a verseny beharangozóit és magát a versenyt! Természetesen mivel évadnyitóról van szó, ezért eléggé bő lére eresztettek a felvezetések. Elsőként a Nemzeti Sport nevezési listája. A sérült Lehtot Verstappen helyettesítette a Benettonnál az első két futamon. Érdekesség még, hogy az újonc Simtek istálló az utolsó pillanatban Jean-Marc Gounon helyett egy 31 éves osztrák pilótát, Roland Ratzenbergert szerződtette. A berajzolt keresztekért elnézést.



Az 1994-es futamok listája: itt még szerepel a később kikerült Argentín Nagydíj is.



A Nemzeti Sport bő lére eresztett idényfelvezetője következik.






Valamelyik számomra obskúrus autós magazinban Földi Attila információcsokra:



A Blikk színes-szagos beharangozója (elnézést az ügyetlen vágásért, és az "Utazó cirkusz" jelzőért a Blikk nevében): (ja, és Gachot-ot eddig kétféleképpen írták, és mindkétszer rosszul).



A Nemzeti Sport az új színes autócsodákról ír:



A Népszava is megérkezik az idénybeharangozójával:



Itt pedig már az első időmérő edzés. Semmi nem utal nagy szenzációra: Senna vezet Schumacher előtt, a Sauberek pedig úgyis mindig csak év elején villogtak; ebben az évben sem volt másként.





A második időmérőn a felénél leszakadt az ég: Gianni Morbidelli számára éppen a legjobbkor.






A versenyről elsőként egy furcsa montázs, amit egyben szkenneltem be (külön nehéz lett volna): a Nemzeti Sport főcíme után a Népszava igen figyelemreméltó összegzése következik a versenyről, valamint egy nyúlfarknyi cikkben Barrichello népszerűségéről is megemlékezünk.



A verseny beszámolója a Nemzeti Sportból:



A Mai Nap rendkívül érdekes hangulatképe a verseny utánról, amely ekkor még általános vélekedés volt...



A Nemzeti Sport már ekkor is a szóviccek fellegvára volt:



A verseny után néhány nappal máris több érdekes esemény történt: Alesi komoly balesetet szenvedett, Irvine-t pedig eltiltották. Íme a Nemzeti Sport cikke:



És végül két rövid hír az aidai verseny előtt a Nemzeti Sportból:

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1retro.blog.hu/api/trackback/id/tr891604457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

==T== 2009.12.17. 16:41:38

Szerintem nagyon is követhetőek voltak azok, és legalább jobban érvényesültek azok a versenyzők, akiknek eszük is volt:)
süti beállítások módosítása