Hosszas felvezetés, átigazolási pletykák és szabálymódosítások után elkezdődött a tragikus, kaotikus 1994-es Forma-1-es szezon, egy olyan versennyel, amelyre a kaotikus jelzőt nyugodtan ráaggathatjuk, és a tragikus jelző is csak a szerencsének köszönhetően hagyható el. Bernard, Brundle, Verstappen és Irvine látványos négyes karambolja azóta is az egyik népszerű felvétele a youtube-nak, és noha Brundle megütötte a nyakát (valószínűleg Verstappen autója fejbevágta (!!!) ), mind a négyen sértetlenül szálltak ki az autóból (Irvine pedig megkapta a jól megérdemelt büntetését: három futamtól eltiltották, így csak a káosz utáni, újjáalakult Forma-1-be térhetett vissza). Ami azonban legalább ekkora probléma volt, hogy ezzel a futammal megtört valami a Forma-1-ben: az üzemanyagtöltés újbóli bevezetése hihetetlenül megkavarta az erőviszonyokat, és teljesen követhetetlenné tette a versenyt. Ahogy a Népszava remek cikke írja is: szinte mindenki szerepelt az első nyolcban, és körönként teljesen sorshúzás-szerűen változott a sorrend. Egyvalaki tudott csak felülemelkedni a káoszon: minden idők legeredményesebb versenyzője, Michael Schumacher itt kezdte meg a "Schumacher-érát", amely aztán több, mint egy évtizedig meghatározó korszaka lesz a Forma-1-nek. Ez a győzelme egyébként valami egészen nyomasztó volt: Senna váratlan kipördülése után egy körrel nyert Hill előtt, de ráadásul úgy, hogy volt két kör is az előnye... Visszagondolva ez volt az első futam, amely az akkori "féktelen" F1-rajongásomat aláásta, és emiatt is tartottam nagyobb távolságot a sportággal kb. 1995 után kb. 10 évig. Máig elmondom bármelyik versenyen az első hatot 1991 és 1993 között, 1994-ből és főleg az utána következő évekből viszont még a győztesekről sincs fogalmam...
Ennyi szubjektív felvezetés után nézzük a verseny beharangozóit és magát a versenyt! Természetesen mivel évadnyitóról van szó, ezért eléggé bő lére eresztettek a felvezetések. Elsőként a Nemzeti Sport nevezési listája. A sérült Lehtot Verstappen helyettesítette a Benettonnál az első két futamon. Érdekesség még, hogy az újonc Simtek istálló az utolsó pillanatban Jean-Marc Gounon helyett egy 31 éves osztrák pilótát, Roland Ratzenbergert szerződtette. A berajzolt keresztekért elnézést.
Az 1994-es futamok listája: itt még szerepel a később kikerült Argentín Nagydíj is.
A Nemzeti Sport bő lére eresztett idényfelvezetője következik.
Valamelyik számomra obskúrus autós magazinban Földi Attila információcsokra:
A Blikk színes-szagos beharangozója (elnézést az ügyetlen vágásért, és az "Utazó cirkusz" jelzőért a Blikk nevében): (ja, és Gachot-ot eddig kétféleképpen írták, és mindkétszer rosszul).
A Nemzeti Sport az új színes autócsodákról ír:
A Népszava is megérkezik az idénybeharangozójával:
Itt pedig már az első időmérő edzés. Semmi nem utal nagy szenzációra: Senna vezet Schumacher előtt, a Sauberek pedig úgyis mindig csak év elején villogtak; ebben az évben sem volt másként.
A második időmérőn a felénél leszakadt az ég: Gianni Morbidelli számára éppen a legjobbkor.
A versenyről elsőként egy furcsa montázs, amit egyben szkenneltem be (külön nehéz lett volna): a Nemzeti Sport főcíme után a Népszava igen figyelemreméltó összegzése következik a versenyről, valamint egy nyúlfarknyi cikkben Barrichello népszerűségéről is megemlékezünk.
A verseny beszámolója a Nemzeti Sportból:
A Mai Nap rendkívül érdekes hangulatképe a verseny utánról, amely ekkor még általános vélekedés volt...
A Nemzeti Sport már ekkor is a szóviccek fellegvára volt:
A verseny után néhány nappal máris több érdekes esemény történt: Alesi komoly balesetet szenvedett, Irvine-t pedig eltiltották. Íme a Nemzeti Sport cikke:
És végül két rövid hír az aidai verseny előtt a Nemzeti Sportból: