A San Marinoi GP-re visszaállt az élet rendje: az első három futamhoz hasonlóan egy kifejezetten unalmas versenyt futottak a pilóták, és a Williams újra kettős győzelmet aratott. Ekkor talán kevesen gondolták volna, hogy ezzel a futammal véget ér a hét szűk esztendő, és innentől nagyrészt élvezetes, izgalmas futamok következnek az évadban, nem mindig egyértelmű Williams-fölénnyel. Ezen az oldalon a Nemzeti Sport beszámolóin lesz a hangsúly, de a Mai Napból is ollóztam két érdekes pletykaszintű cikket.
Az imolai versenyhétvége előtt szenvedett súlyos balesetet Nelson Piquet Indianapolisban, erről is megemlékezünk. Érdekes, hogy ugyanezen a napon Riccardo Patrese is balesetet szenvedett, és sokáig kétséges volt, hogy el tud-e indulni a versenyen. Aztán el tudott, második lett és ő futotta a verseny leggyorsabb körét is.
Kezdjük tehát Nelson Piquet sajnálatos indianapolisi bukásával:
A Ferrari története egyik leggyengébb idényét zárta, ám Alesi az imolai versenyhétvége közeledtével egyre hangzatosabb nyilatkozatokat tett (igaz ekkor ő felszálló ágban volt, ami azonban pont Imolában szakadt meg). Egy ilyen hangzatos Alesi-nyilatkozat a Mai Napból a versenyhétvége előtti napokból, amelynek konklúziójából természetesen semmi sem lett:
Az első időmérő edzés összefoglalója a Nemzeti Sportból. Alesi ismét nagyot mond, Berger pedig fenyegetőzik:
A második időmérő edzés. Martin Brundle - az idény hátralévő részének egyik főszereplője - itt van először megemlítve, egy elég hülye szókapcsolattal. Az előző évi verseny megemlítésénél (jobb szélső cikk) ismét egy orbitális hiba: 1991-ben Senna nyert Berger és Lehto előtt. A cikk címe egy aktuális, ma már viccesnek tűnő pletykára utal, főleg, hogy tudjuk, hogy az említett Peugeot-együttműködés következett be, amely évekre eltűntette a McLarent az élcsapatok közül.
Következzék a már-már hagyományos Vasárnapi Hírek-ben olvasható Lapaj bácsi-féle beharangozó, ezúttal hiba nélkül:
És akkor a verseny összefoglalója a Nemzeti Sportból: itt volt ugye Senna emlékezetes második rosszulléte a verseny után. Érdemes még figyelni a Schumacher-alázást is.
Egy ismeretlen újságból szedtem ezt a teljesen korrekt interjút, amelynek azonban a jobb szélébe véletlenül beletéptem, de így is élvezhető:
És végül egy aranyos, bár kissé urban legend-ízű sztori a Mai Napból: