Az Olasz Nagydíj egyértelműen az egyik legizgalmasabb versenye volt az évnek. Hatalmas rajtbaleset, ritka gyenge napot kifogó Senna, feltámadó Ferrarik, és Michael Andretti teljesen váratlan káprázatos teljesítménye fémjelezte a futamot - és akkor még nem is ejtettünk szót Prost hatalmas balszerencséjéről és a futam utolsó méterein történő hatalmas Martini-Fittipaldi balesetről, amely látványossága miatt azóta is főszereplője a nagy baleseteket megörökítő videóknak az interneten - szerencsére Fittipaldi karcolás nélkül megúszta az esetet.
És még egyszer hangsúlyoznám: feltámadtak a Ferrarik, amelyek innentől újra tényezők lesznek - immáron napjainkig, hiszen különösen hullámvölgy azóta sem következett be náluk. Sosem felejtem el, hogy mekkora megrökönyödést okozott, amikor az első időmérő edzésen Jean Alesi 5 percre (!!!) átvette a vezetést Prosttól. Szinte felrobbant a nézőtér Monzában, percekig a tifosik örömujjongását mutatták. Emlékszem, én is teljesen "kész voltam", hatalmas meglepetés volt ez akkor. Másnap még keveselltem is a lapokban ennek az eseménynek a szenzációértékét. Most, 15 év után visszaolvasva pedig nagyon csodálkozom az akkori reakciómon, hiszen minden egyes lap hatalmas szenzációként foglalkozik ezzel az 5 perccel...
És meg mernék esküdni, hogy mondjuk 1990-től napjainkig soha, semelyik fölényes kettős Ferrari-sikernél nem volt akkora tombolás a dobogó alatt, mint amikor Jean Alesi a második helyen ért célba ezen a futamon.
A szokásos beharangozókkal kezdjük. Nézzük először a Népszavát:
Még mindig Népszava: felfedezik Rubens Barrichellot!
A verseny oddsai (egy Hill-Alesi befutó húszszoros pénzt ért):
Itt pedig következzék ez a "történelmi" időmérő edzés, címszerepben Jean Alesivel. A Nemzeti Sport beszámolója. Érdekesség a lap alján a Minardi nagyratörő terveit olvasni, főleg úgy, hogy tudjuk, hogy az istállónak még egy tűrhető éve lesz, majd onnantól egy évtizedig a Forma-1 betonbiztos tökutolsója lesz.
Itt pedig a Népszava nyúlfarknyi, ám annál impresszívebb beszámolója:
A második időmérő edzésen a Ferrarik már nem tudták megszorongatni a Williamseket, és efeletti bánatukat egy nagyon látványos egymással való ütközéssel fejezték ki. Nemzeti Sport:
A Mai Nap inkább a bulvárra megy rá ezúttal is:
A Vasárnapi Hírekben Lapaj bácsi ismét megmutatja magát:
Itt pedig a verseny! Kezdjük a Nemzeti Sport általam eléggé túldarabolt cikkjével:
Folytatás a Népszavában. Nem először az NS-nél élesebb meglátásával: ők felfedezték, hogy a rajtbalesetbe belekeveredő Michael Andretti a 17. (utolsó!) helyről a harmadik helyre jött fel, hogy aztán nagy dérrel-dúrral otthagyja a Forma-1-et. Egy nagyon gyengén sikerült pályafutás egészen szenzációs lezárása volt ez: ha esetleg máig (joggal) élcelődünk Andretti F1-es teljesítményén, ezt a versenyt ne felejtsük el a javára írni.
A Kurir szóviccét 16 év után értettem meg:
A Népszava visszapillantása a keddi számban:
Ekkortájt a Nemzeti Sportban maga Michael Schumacher jelentetett meg cikkeket (természetesen valamelyik külföldi magazin lefordított cikkjéről lehet szó). Nézzük Schumacher gondolatait Monza után:
Végül egy könnyed pletykaízű cikk a Népszavából:
2009.10.19. 15:33
1993, Olasz Nagydíj, Monza
Címkék: 1993 olaszország schumacher herbert barrichello martini hill prost alesi monza senna comas patrese fittipaldi wendlinger andretti lapaj bacsi szeles mónika lamy apicella
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://f1retro.blog.hu/api/trackback/id/tr571460766
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.