Míg 1991-ben egy izgalmas év legunalmasabb versenye volt a Magyar Nagydíj, addig egy évvel pont az ellenkezőjére fordult a helyzet: egy igencsak unalmas év egyértelműen legizgalmasabb versenyére került sor a Hungaroringen - ráadásul Nigel Mansell itt szerezte élete egyetlen világbajnoki címét. Ezenkívül volt még rajtbaleset, feltartás miatti büntetés, elképesztő előzések, ijesztő Schumacher-baleset - a forró mogyoródi betongyűrűn sokáig emlékezetes versenyt futottak.
Ekkortájt az volt a szokás, hogy a Forma-1-ről általában szinte szót sem ejtő médiumok teljesen váratlanul még mai szemmel is jelentősnek mondható cikkáradattal jelentkeztek. A cikkek mennyisége miatt most csak a verseny felvezetése és az időmérőkről való beszámolók lesznek olvashatók, a versenyről készült cikkek a következő frissítésre maradtak. Ez amúgy a későbbiekben bevett gyakorlat lesz itt a honlapon, hiszen néhány versenyről (pl. 1994 Imola) igen jelentős cikkállomány van, amit egyszerre feldolgozni lehetetlenség.
Kezdjük tehát a cikkeket! Érkeznek a sztárok: a Népszava a reptéren készített velük interjút, amelyben Bernie Ecclestone "feltárta a sikerei titkát" :)
Az Esti Hírlap a Skorpió együttes legendás felütésével indít, majd a Lotus csapat sajtótájékoztatójáról beszél. Érdekes, hogy a csapat 1992-es szereplését "felemásnak" írja le, noha ez volt az istálló utolsó 5 évének legsikeresebb szezonja.
A Lotus-csapat sajtótájékoztatójáról beszél a Kurir is, ám már a jövő évi átigazolási pletykákat is megemlíti:
Az RTV újság profiljához képest egy igencsak színvonalas cikket hozott össze a vélt Williams-belviszályról, de vajon miért nevezi "Formula Uno"-nak a versenysorozatot?
A Hotel Kempinsky előtt tradicionálisan egy McLaren állt, amelyet meg lehetett tekinteni, sőt bele is lehetett ülni (ez talán még most is van). A Kurir beszámolója:
Ekkor adták át Budaörsön az új Baumgartner-szalont. Riccardo Patrese kezet ráz a csillogó szemű 11 éves Baumgartner Zsoltikával. Mai Nap beszámoló
Mansell jótékonykodik az Esti Hírlapban.
Mansell nyilatkozata a sajtótájékoztatón. A címre láthatóan ijedten reflektáltam, mint Mansell-rajongó :) Amúgy meg nem rossz a "Hokkenheim" sem... NS cikk.
Niki Lauda, a tippeldék örök lúzere nyilatkozott az 1992-es mezőnyből szerinte 10 kiemelkedő pilótáról. Niki kicsit hazabeszélt, hiszen a két osztrák, Berger és Wendlinger előkelő helyezése nem feltétlenül helytálló, bár az utolsó négy helyen szereplő négy olasz pilóta is érdekes. Érdekesség, hogy a verseny előtt (!) már behúzta a győzelmet Mansellnek. Ebben megint tévedett, hiszen Senna nyerte a versenyt.
A Mai Nap is megkezdte felkészülését a versenyre:
Hasonlóan a Mai Naphoz, a Népszava is számolni kezdett:
A Nemzeti Sportra is ráragadt az izgalom: teljesen váratlanul elkezdett kifejezetten érdekes és szakmai rövidhíreket közölni. Íme két érdekes hasáb:
A Nemzeti Sport érdekes beszámolója a "benzinbotrányról":
A Renault-szalon megnyitásáról és - mellékesen - az első időmérő edzésről a Kurir is beszámolt:
Még egy Esti Hírlap főcím a lovat adományozó Mansellről, mellette pedig az első időmérő edzés végereménye a Nemzeti Sportból:
Az első időmérő edzés alatt Prosttal is interjút készített a Mai Nap:
Az első időmérő edzésről egy igen szokatlan cikk a Népszavából, tulajdonképpen szárazabban nehezen lehetett volna írni.
A Nemzeti Sport beszámolója az edzésről:
Az időmérő utáni interjúk:
Régi ismerősünk, a Vasárnapi Hírek is beleerősít, többek között egy Schumacher interjúval (több ilyen gyűrött cikk nem lesz, ígérem).
A második időmérőről a Kurir beszámolóját olvashatjátok, a két cikkrészletet egymás alatt:
A Kurir egy rajtrácsot is betett. A hátsó régiókban voltak ám meglepetések: Damon Hill pl. kvalifikálni tudta magát a versenyre... de az sem mindennapi, hogy a March lesajnált Paul Belmondo-ja hat hellyel verje a csapattársát, az agyonsztárolt Karl Wendlingert...
A Nemzeti Sport a számokkal foglalkozik:
És végül még egy NS interjú: